Mottó: „fejétől büdösödik a hal”

Mit kell tenned azért, hogy biztosan tönkre tedd a saját vállalkozásodat?

A bukás tíz legbiztosabb lépése

  1. Költözz elefántcsonttoronyba

Ne kommunikálj, se a hálózati partnereiddel, se a „szakmai barátoddal”, elég az a havi egyszeri beszélgetés, még a végén kiderül, hogy valami nincs rendben, aztán meg főhet a fejed, hogy hogyan magyarázod meg…leginkább magadnak!

  1. Legyél céltévesztő

Sőt, a legjobb, ha nem is célzol, vagyis nem is tervezel, az élet majd úgy is megmutatja, mire van lehetőséged…. Ha mégis terveznél, határozz meg magadnak kényelmes, minimális célokat, így legalább amikor eléred azokat elégedetten paskolod meg a saját válladat…

  1. Tegyél fel szemellenzőt

Koncentrálj kizárólag saját céged eseményeire, ne foglalkozz a konkurens cégek tevékenységével, semmiképp ne olvass szakmai irodalmat, ne képezd magad, ne tanulj, hiszen Te már úgy is tisztában vagy mindennel.

  1. Játssz demokráciát

Az értékesítőid úgy is tudják mi kell a piacnak, hallgass rájuk nyugodtan, legyenek közös döntéseitek, engedd meg nekik, hogy meghatározzák, mit szeretnének elérni, játsszál „csapatjátékot” velük, végül is üzlettársak vagytok, hiszen Ők is beszállnak a havi költségeidbe!? Ugye ????

  1. Hagyd őket „békén”

Hagyd a motivációt, az értékesítőid – a saját jól felfogott érdekükben – úgy is a „maximumot” hozzák ki magukból, ne csinálj értékesítői versenyt, az csak felesleges pénzkidobás, lehetőleg senkit soha meg ne dicsérj, mert csak elbízza magát, inkább keresd a munkájukban a rosszat, meg a hibákat, hiszen így lesz, ami miatt leszidhatod őket.

  1. Hagyd kifosztani magad

Hagyd a „cserepadot” üresen, elégedj meg azzal, hogy végre „összeállt” a csapat, most legalább néhány hónapig, nyugság lesz, és nem kell azzal a sok mihaszna jelentkezővel órákig interjúzni így legalább most spórolni is tudsz…!?

Ha teheted, ne köss velük szerződést, így amikor egyesével, vagy csoportosan otthagynak, gond nélkül vihetnek magukkal, know-howt, ügyféladatbázist, portfoliót.

  1. Legyél puha és simulékony!

Ne tarts fegyelmet, ne irányíts, minek a tekintély. Barátkozz, tegeződj az új kollégával az első perctől kezdve, legalább látja, hogy a haverja vagy. Engedd meg, hogy elkéssenek a meetingekről, a képzésekről, hogy kiflit majszoljanak az íróasztalon nyitvatartási időben, hogy öltözködjenek ahogy akarnak…stb.

  1. Vegyél fel rossz szokásokat

Hagyd a fenébe a személyes példamutatást, azt „úgysem lehet folyton csinálni”, inkább engedd, hogy mentorálás címszó alatt az új kollégák, eltanulják a „rutinos rókáktól” a tutit!

Járj be rosszkedvűen lehangoltan, befordulva az irodába, ne is foglalkozz azzal, hogy negatív hozzáállásod ragadós.

  1. Legyél konfliktuskerülő

Semmi esetre se vegyél részt, a munkatársak konfliktusainak megoldásában. Ha nézeteltéréseik támadnak egymás közt, hivatkozz a céges szabályokra, és hagyatkozz arra, hogy Ők felnőtt ember módjára majd eldöntik, hogy kinek van igaza!

Minek a döntőbíró szerep, ha lehet „nagy népi demokrácia” is.

  1. Zárkózz be

Végül de nem utolsósorban, ha végiggondoltad az előző tételeket, zárd be az agyad, vagy csak mosolyodj el, hogy Te ennél úgy is sokkal jobb vagy. Ne készíts leltárt az esetlegesen felismert hiányosságaidról, ne is foglalkozz vele.

Inkább keress néhány találó kifogást, mint hogy: „Erre úgy sincs időm, most úgy is válság van…stb.”

Erre a kis időre már úgy is mindegy…VAGY MÉGSEM??????